USA Flag

USA Flag

woensdag 4 augustus 2010

Houston we have landed !!

Ja ja wij zijn er, tjonge jonge wat een reis.
Na dat we eerst naar Dublin zijn gevlogen en daar nog eventjes moesten wachten hebben we daarna nog 8,5 uur gevlogen naar Orlando.
We vertrokken om 06:00 sóchtends vanuit huis naar schiphol en zijn uiteindelijk zijn we om 22:30 geland (toen was het hier nog maar 16:30).
Toen moesten we eerst nog de huurauto ophalen, we hadden een SUV Intermediate klasse gereserveerd, maar ik dacht ach ik kan het proberen en met een beetje lief lachen en een goed verhaaltje zijn we gratis ge ugrade naar een SUV Standart.
Dit is een volle klasse hoger en we rijden nu dan ook een Kia (nog wat...moet ik even achterop de auto kijken :-))
Ook de Navigatie kregen we er gratis bij...(Zo hard deed ik nou ook weer niet mijn best hoor, Jeroen stond naast mij :-))
Afijn, Auto uitgezocht en naar International Drive gereden (15 min).
Aangekomen bij Quality Inn, ingechecked en gelijk even naar de supermarkt aan de overkant gegaan om wat drinken in te slaan.
Terug gekomen wou Demy natuurlijk nog even het zwembad uitproberen ondertussen was het al aardig donker gaan worden maar dat kon Demy natuurlijk niets schelen.

Toen om 21:00 waren we echt uitgeteld, het was toen namelijk al 03:00 Nederlandse tijd, maar we wilden gelijk een beetje meegaan met de tijd hier dus probeerden het zo lang mogelijk vol te houden.
Om 04:30 werd ik wakker en kon ik echt niet meer slapen !! Dit is echt niets voor mij, van alle keren dat ik in Amerika ben geweest kon ik eigelijk gelijk goed meekomen. Maar ja ik wordt ook een dagje ouder.
Toen ben ik naar de receptie gegaan en heb ongeveer een uur met de dienst doende receptioniste gepraat over van alles en nog wat, toen kwam er ook nog en oorlogs veteraan binnen en moesten we allerlij verhalen over de Afganistan oorlog aanhoren.
Hier in de US krijt iedereen die gedient heeft een Veteranen pas en daarmee krijg je op een Heeeeeleboel dingen een goede korting.

Toen om 05:45 ging ik terug naar de kamer en werden de mannen ook wakker (goh zal het door mij zijn gekomen ;-).
Wij zijn gaan douchen, ontbijten en toen naar de Wallmart gegaan, om de nodige spullen in te slaan, aangezien we echt bijna alles thuis hebben gelaten.
Even Oma gebeld op de parkeer garage om te vertellen dat wij goed zijn aangekomen....hier zat ze dus al op te wachten :-).
Daarna zijn we op weg gegaan naar de Prime outlets op het einde van International Drive, dit zijn winkels bij elkaar die de kleding met hoge koring verkopen om dat het bv. de collectie van verleden jaar is. (soort van Batavia stad, maar dan 8 keer zo groot.)
We zijn dan ook goed geslaagd in de GAP store en bij Tommy Hilfiger.
Aangezien het toen al super heet was (11:30 iets van 30 graden) besloten we om even te gaan lunchen, dit hebben wij bij de Taco bell gedaan, daar keken wij nl. al echt een tijdje naar uit.
Daarna zijn we naar Orange Blossem gereden om toch maar even te kijken of ze bij Best Buy nog een leuke laptop in de aanbieden hadden. Wij hebben nl. besloten om geen laptop mee te nemen maar om hier een mini laptop te kopen die wij ook de volgende vakanties weer kunnen gebruiken. Zoals je dus merkt zijn wij geslaagd.
Toen wouden we eigelijk terug naar het hotel maar Florida Mall lonkte naar ons aan de overkant van de straat dus zijn we daar toch maar even naar binnen gewipt, hebben daar een lekker ijsje gegeten maar niets gekocht en besloten om 15:00 dat het mooi was geweest en zijn terug gegaan naar het hotel.
Hebben samen met demy nog even aan het zwembad gehangen, eventjes in de zon gezeten maar deze was veeeel te heet, dus liggen nu lekker even op bed in de hotelkamer.
We willen dus proberen om vanavond toch weer goed met de tijd mee te gaan, maar zijn nu eigelijk al aardig moe, dus we zullen zien.
We hebben besloten om vanavond te gaan eten bij een Crab restaurant aan de overkant van de straat. Morgen horen jullie of dit goed is bevallen.
Vandaag de vader van mijn tandarts gebeld die ons goedkope kaarten voor de parken gaat bezorgen, ben benieuwd voor welke dag dit zal zijn, we horen van hem.
Het voelt echt weer als vanouds om hier weer terug te zijn, zelfs de tom tom hebben wij nog niet hoeven gebruiken omdat we alles nog herinnerden.
Wij zijn in vakantie stemming !!

Tot gauw. xx JCD


.

4 opmerkingen:

  1. Nou helemaal lekker zo, de eerste dag in stijl door gebracht. Heerlijk die outlets huh?
    Ben wel benieuwd naar de foto's van Suv..

    Wat een heerlijk land is het toch.
    En wat goed van die disney entree kaarten!!

    Have fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hadden we elkaar zo maar tegen kunnen komen vandaag ook wij waren de hele dag shoppen bij de Prime outlet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zo, nog maar net in Orlando en nu al goed geslaagd met inkopen. Leuk hoor. Hopelijk word je morgen wat later wakker. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel plezier in Orlando.
    We lezen graag mee de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen